Waarom radiocommercials goed zijn

Radiocommercials, je hoort er op een dag vast wel een. Bewust of onbewust, door de weeks luistert maar liefst 90 procent van Nederland naar de radio. Alleen daarom al is het inzetten van een radiocommercial voor meer bekendheid een goed idee. Het enige nadeel is, is dat een radiocommercial best wat geld kost. Vaak een groot argument om het niet te doen. Lees hier de redenen waarom het inzetten van een radiocommercial een goed idee kan zijn.

Allereerst komt radio op de tweedeplek als er wordt gekeken naar meest geconsumeerde media. Dit maakt het al interessant om te adverteren. Daarnaast blijft het een speciaal medium want je kan maar liefst lokaal, regionaal als landelijk tijd inkopen. De eerste reden om al een radiocommercial te overwegen.

Verschillende doelen

Naast het feit dat radiocommercials een brede doelgroep hebben, hier wordt later meer over verteld, kan je het inzetten voor heel veel verschillende doelen. Heb je een speciale actie en wil je net wat meer naamsbekendheid? Gaat het om de algemene exposure van je merk en ben je net nieuw op de markt? Dit zijn allemaal vragen die belangrijk zijn onder de loep te nemen voor dat je gaat bepalen voor welk doel je een radiocommercial wilt inzetten.

Brede doelgroep

Aller eerst is radio bijna voor iedereen geschikt. Hierbij is het tuurlijk wel van belang dat je kiest voor het juiste kanaal, waar je jouw doelgroep het beste kan bereiken. Daarnaast is het mogelijk om radio te luisteren op meerder plekken. Denk aan onderweg in de auto of juist op het werk. Hoe vaker iemand een radiocommercial hoort hoe effectiever de commercial is.

Blijft in je hoofd

Het aller belangrijkste bij een radiocommercial is dat het blijft hangen. Dus eigenlijk hoe irritanter hoe beter. Denk hierbij aan een jingle die je binnen 1 seconde weer herkent of de stem van de verteller.

Zet aan tot actie

Daarnaast zet radio aan tot actie. Dit zou je misschien niet gelijk denken en doen in de auto, maar op je werk of thuis bijvoorbeeld kan je gelijk informatie opzoeken op de computer, je smartphone of tablet. Daarnaast wordt dit gedrag ook geactiveerd door het feit dat we gemiddeld 3 uur radio luisteren per week. Dit stimuleert de call-to-action.

Ben jij al overtuigd van een radiocommercial? Of wil je liever eerst wat meer informatie over de precieze werking ervan en wat er allemaal bij komt kijken? Bezoek dan de website van Cuecreative.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *